Visite du professeur EREMENKO - mars 2019

La Faculté de Droit et Science Politique a eu le privilège de recevoir le Professeur Aleksandr S. EREMENKO de l'ARENAP à Moscou pour deux interventions au sein du master droit fiscal de M. Luppi.
Les thèmes suivants furent abordés par M. Eremenko :
“ Le maintien du juste équilibre des intérêts publics et privés en droit fiscal: des idées, des méthodes et des risques ”
et “ L’espace numérique du système fiscal au prisme des principes du droit public et privé international et national ”

We had the pleasure to welcome Professor Aleksandr S. EREMENKO from The Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA) in Moscow.

He kindly agreed to give 2 lectures to Mr Luppi' students (Master's Degree in Tax law)
Mr Eremenko covered the following topics :
“Maintaining a fair balance of public and private interests in tax law: ideas, methods, and risks”

and “The digital space of the tax system in prism of the principles of international and national public and private law”